Sibo Nedir? Belirtileri Nelerdir? Sibo Tedavisi

SIBO NEDİR?BELİRTİLERİ NELERDİR? SIBO TEDAVİSİ

SIBO NEDİR?

İnce bağırsakta aşırı bakteri üremesi olarak Türkçeye çevrilen SIBO henüz tam olarak anlaşılamamış bir hastalıktır. Normalde kalın bağırsağın alt kısmında bulunan bakterilerin bunun yerine ince bağırsakta aşırı çoğaldığı gözlenir. SIBO’da yaygın olarak bulunan bakteriler arasında Escherichia coli, Enterococcus spp., Klebsiella pneumonia ve Proteus mirabilis bulunur.

#fitoterapi #karındaşişkinlik #sibo #reflü #hazımsızlık #mideyanması  #kronikgastrit  #gastrit

SIBO’daki semptomlara yol açan organizmaların kalın bağırsaktan ince bağırsağa ters yönde bakteri göçü olduğu varsayılmaktadır. Bu kolonik bakterilerin karbonhidratları fermente ederek  hidrojen (H2), metan (CH4) ve hidrojen sülfür (H2S) dahil olmak üzere gazlar üretir. Metan (CH₄) üretimi, obezite, irritabl bağırsak sendromu (IBS) ve kabızlık gibi yaygın klinik durumların patogenezi ile ilişkilendirilmiştir. Metan gazının kendisi bağırsak geçişini yavaşlatabilir ve CH₄ baskın bakteriyel aşırı üremesi olan hastaların, H₂ baskın aşırı büyümesi olan bireylere kıyasla kabızlığa sahip olma olasılığının beş kat daha fazla olduğu bulunmuştur. Ayrıca, kabızlığın ciddiyetinin doğrudan CH₄ düzeyi ile ilişkili olduğu bulunmuştur.

SIBO BELİRTİLERİ NELERDİR

• Şişkinlik ve gaz
  • Karın ağrısı
  • ishal
  • Kabızlık
  • Kronik yorgunluk
  • Yemek sonrası midede sertlik, doluluk
  • Ciltte kızarıklık ve kaşınma

SIBO tutarlı bir şekilde aynı tür tarafından karakterize edilmediğinden, mevcut organizmaların çeşitliliğine ve bunların mide ile bağırsak yolundaki spesifik işlevlerine bağlı olarak farklı semptomlar veya komplikasyonlar ortaya çıkabilir.

SIBO TEDAVİ EDİLMEZSE NE OLUR?

SIBO, emilim bozukluğuna ve bağırsak geçirgenliğine yol açan ince bağırsak mukozasında hasara neden olabilir.

• Kilo ve kas kaybı
  • Steatore
  • Vitamin/mineral eksikliği
  1. »» Yağda çözünen vitaminler (A,D,E,K)
  2. “” B12 vitamini
  3. “” Demir
  • Hipoproteinemi/hipoalbüminemi
  • Safra asidi eksikliği
  • Anemi (kansızlık)
  • Osteoporoz (kemik erimesi)
  • Nöropatiler (çarpıntı, terleme, el veya ayaklarda karıncalanma,titreme…)
  • Hormonal dengesizlik, östrojen dominansı, cinsel isteksizlik
  • Sedef hastalığı (psöriazis)
  • Egzama
  • Gül hastalığı (rozasea)
  • Candida mantarı, geçirgen bağırsak sendromu
  • Histamin intoleransı, histamin alerjisi
  • Adrenal yorgunluk (tükenmişlik sendromu)
  • Kolon kanseri

SIBO TEDAVİSİ

SIBO kronik bir hastalıktır. Bu nedenle sibo tedavisi bir anda ve hızlı bir şekilde ve tek bir kür ile gerçekleşmiyor. Bağırsaklar için lokal etkili bazı antibiyotikler, SIBO’yu tedavi etmek için yaygın olarak kullanılarak aşırı çoğalma baskılanıyor. Çalışmalar antibiyotik tedavisi sonrası hastalarda semptomatik rahatlama ve sibo nefes testi sonuçlarında normalleşme olduğunu ortaya koyuyor. SIBO’nun altında yatan nedenler uygun şekilde tanımlanmalı ve tedavi edilmelidir. Aksi takdirde, ne yazık ki bu tip antibiyotik tedavilerinin çoğundan kısa süre sonra SIBO durumu tekrarlıyor. Bu sebeple antibiyotik yerine bitki tanenleri, oregano ve kekik yağı gibi doğal antibiyotikler de  tercih edilebiliyor.

Nutri Klinik’te SIBO hastasının klinik yönetimi,

• İleri düzey mikrobiyota ve  sibo testleri ve besin eksiklikleri tanı yöntemleri
  • Doğal bitkisel antibiyotikler
  • Antimikrobiyal tıbbi bitkiler
  • Promotilite/prokinetik fitoterapi
  • Vitamin, mineral,amino asit eksikliklerini tamamlamak için besin takviyeleri
  •  Damar yolu ile besin takviyeleri (IV nutrition)
  • İleoçekal valf masajı
  • Meditasyon ve nefes egzersizleri
  • Dönemsel sibo diyeti protokolleri:
  1. -Elemental diyet
  2. -Bi-fazik diyet
  3. -Düşük FODMAP diyet protokolü gibi beslenme müdahaleleri, kişinin yaşam tarzı ve biyokimyasal farklılıklarına dayanarak özgün bir şekilde planlanmaktadır.

bilgi ve randevu almak için tıklayın.

No comments

You can be the first one to leave a comment.

Post a Comment

Meşrutiyet, Alp Palas, Vali Konağı Cd. No:121-123 D:Kat:2 Daire:3, 34363 Şişli/İstanbul
error: İçerik Korunmaktadır!